Foto: Von kommunikasjon

LNUmatch er over – tusen takk for innsatsen

23 000 har sett "Omran" sitt ønske om en meningsfull fritid.

I høst har vi i LNU gjennomført kampanjen LNUmatch – en kampanje med mål om å gjøre det enklere for flyktninger og organisasjoner å komme i kontakt med hverandre. Vi ønsker å takke alle som har bidratt i kampanjen – både med små og store bidrag! 

Kampanjen har hatt tre krav: 

  • Bedre fysisk og psykisk helsehjelp til unge som bor på asylmottak
  • At omsorgen for barn mellom 15 og 18 år overføres fra UDI til barnevernet
  • At det blir enklere for unge flyktninger å engasjere seg i en frivillig barne- og ungdomsorganisasjon 

I forbindelse med kampanjen har vi blant anent levert høringssvar om den nye omsorgssenterloven,  vi har arrangert debatt på Kulturhuset i Oslo og vi har hatt kronikk på trykk i Dagbladet: Vil du ha 95 nye superlikes? I tillegg til dette har kampanjen fått stor oppmerksomhet i sosiale medier. For eksempel har over 23 000 forskjellige personer har sett videoen av «Omran» på Facebook.  

«Omran» er en skuespiller, men historien hans er representativ for mange. Vi i LNU har blant annet fått flere forespørsler fra andre, som ønsker at vi skal lage filmer om dem også. 

I tillegg til dette har vi fått registreringer fra en lang rekke lokallag, som på en eller annen måte ønsker å bidra i integreringsarbeidet. Det er fremdeles ikke for seint å registrere sitt lokallag – det kan man gjøre her

Takk til Von kommunikasjon, som har laget filmene og nettsiden til LNUmatch

#barnekonvensjonen #integrering #kampanje #lnumatch

Publisert 18. november 2016

Kontaktpersoner

  • Ingvill Breivik

    Internasjonal rådgiver, Nord/Sør

    23 31 05 95
    ingvill@lnu.no

  • Eira Lie Jor

    Kommunikasjonsrådgiver og mediekontakt

    958 45 592
    eira@lnu.no

Top