Rameen Sheikh var en av de unge kandidatene som deltok i LNU-kampanjen #StemUngt

Resultater fra vår valgkampanje #StemUngt

Vi nådde tusenvis av unge førstegangsvelgere gjennom telefonbanken, samt videoene vi lagde i samarbeid med ungdomspartiene.

I dagene før årets valg gjennomførte LNU valgkampanjen #StemUngt, som rettet seg mot unge velgere, for å oppmuntre dem til å bruke stemmeretten og til å stemme inn unge kandidater.
 
Kampanjen var svært vellykket. Vi nådde tusenvis av unge førstegangsvelgere gjennom telefonbanken, samt videoene vi lagde i samarbeid med ungdomspartiene. 

Ringte 27.000 førstegangsvelgere

Vi rekrutterte 23 aktivister som til sammen ringte over 27 000 førstegangsvelgere, og gjennomførte samtaler med 6000 av dem om valget og praktiske spørsmål knyttet til å stemme.
 
Det er andre gang vi gjennomfører et slikt prosjekt, og resultatene fra prosjektet vil bli forsket på av forskere fra Institutt for samfunnsforskning. Prosjektet ble gjennomført med støtte fra Institutt for Samfunnsforskning og Valgdirektoratet.

Nådde 120 000 unike brukere via Snapchat

I samarbeid med ungdompartiene, og med støtte fra Valgdirektoratet, utviklet vi også videoer som ble delt på sosiale medier og rettet mot førstegangsvelgere. Vi hyret Scream Media til å lage dem. Sjekk ut videoene i bunnen av artikkelen.
 
Gjennom Snapchat nådde vi over 120 000 individuelle brukere med budskapet om å stemme inn unge kandidater ved valget, og nesten 7000 brukere swipet opp for å få mer informasjon om valget.
 




##StemUngt #kampanje #valg #valg2019

Publisert 19. september 2019

Kontaktpersoner

  • Diego A. Foss

    Politisk rådgiver, nasjonale spørsmål

    980 71 601
    diego@lnu.no

Topp